استادپناهیان

لبیک یامهدی ظهور نزدیک است لبیک یا مهدی لبیک یاحسین عشق ج

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:55 ] [ حسام ] [ ]
خاطه های خوب

خدایا پنج چیز را

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:51 ] [ حسام ] [ ]
بشکند دستی که روی جانباز بلند شود!

نوربالا‌| بشکند دستی که روی جانباز بلند شود!

صفرعلی جلالی یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس تعریف می‌کند: «یکی از روزها، ساعت ۱۰ صبح تصمیم گرفتیم با وانت پیکان برادرزاده‌ام حسین، برویم توی شهر خرید کنیم. حسین کمک کرد سوار شدم. ویلچرم را عقب وانت گذاشت و راه افتادیم.

با آنکه سرعتمان هم زیاد نبود، توی یک تقاطع، گلگیر ماشین ما به موتورسیکلت یک جوان موتورسوار سر به هوا خورد. جوان نقش بر زمین شد. بلند شد، نشست و دادوهوار راه انداخت.

حسین پیاده شد. جوان را بلند کرد و گفت: آقا! برو خدا رو شکر کن که طوریت نشده. خودت که دیدی من تند نمی‌رفتم.»

جوان کمی مکث کرد و دوباره فریاد زد: «چی داری می‌گی؟ همه جام درب و داغون شده. من شکایت می‌کنم؛ پدر تو رو در می‌آرم!»

حسین گفت: «خیلی خب. اگه فکر می‌کنی من مقصرم، صبر کن تا پلیس رو خبر کنیم.»

اسم پلیس را که شنید دوباره داد و هوارش شروع شد. کم کم مردم هم اطراف ما حلقه زدند. همه از جنگولک بازی او خنده‌شان گرفته بود! من هم خنده‌ام گرفته بود؛ اما دستم را بر دهانم گذاشتم و خنده‌ام را مخفی کردم. نمی‌دانم جوان موتورسوار چطور در آن شلوغی و بلبشو خنده مرا دیده بود. آمد در ماشین را باز کرد و گفت: مرتیکه من دارم زجر می‌کشم، تو داری می‌خندی؟»

آمدم جوابش را بدهم که گفت: «تو اگه مردی، بیا پایین تا حسابت رو برسم!»

گفتم: «مرد که هستم؛ منتها نمی‌تونم بیام پایین.»

گفت: «منو مسخره می‌کنی؟ از دعوا کردن می‌ترسی؟»

گفتم: «نه به خدا. نه تو رو مسخره می‌کنم نه از دعوا واهمه دارم. اگه اصرار داری دعوا کنیم، ویلچر منو از عقب ماشین بذار پایین تا سوار بشم و باهم دست به یقه بشیم.»

نگاهی به عقب وانت انداخت و پرسید: «شما جانبازین؟»

گفتم: «اگه خدا قبول کنه، بله.»

چشم‌هایش پر از اشک شد. لب پایینش را با دندان‌هایش فشرد و رفتارش تغییر کرد. با دست‌های خاکی‌اش دو طرف صورت مرا گرفت، چند تا ماچ آبدار روی لپم چسباند و گفت: «بشکنه دستی که بخواد به جانباز سیلی بزنه. دادا! تو رو خدا منو ببخش.»

صورت برادرزاده‌ام را هم بوسید و سوار موتورش شد و رفت.»

منبع: کتاب «زبون‌دراز» اثر رمصانعلی کاوسی

پایان پیام/

برچسب ها: جانباز
[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:51 ] [ حسام ] [ ]
دیــــروز چکی است که باطل شده

دیــــروز چکی است که باطل شده

دیــــروز چکی است که باطل شده
فــــــردا یک چــک وعده دار است
چیزی که به نقد در اختیار شماست
فقط امروز است
پس آن را عاقلانه خرج کنید!

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:45 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

 soodeh.b 54468750 - عکس ویسگون

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:42 ] [ حسام ] [ ]
به وقت شهادت

 martyr.darabpour 36569879 - عکس ویسگون

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:35 ] [ حسام ] [ ]
باشهدا

 martyr.darabpour 60684992 - عکس ویسگون

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:33 ] [ حسام ] [ ]
شهدا را یاد کنیم با ذکر مبارک صلوات

شهدا را یاد کنیم با ذکر مبارک صلوات

💘🤲اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم🤲💘

🌹 شهید مدافع حرم امروز ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ در سوریه که به دست رژیم صهیونیستی ترور شد.!!🌹

[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:21 ] [ حسام ] [ ]
🍃منتظر امام زمان باید همه جوره قوی باشه تا به درد امام زمانش بخوره...


🍃منتظر امام زمان باید همه جوره قوی باشه تا به درد امام زمانش بخوره...

✓ جسمتو قوی کن، با خوردن غذای سالم، با ورزش، با عادت به سحر خیزی

✓ روحتو قوی کن، با ترک گناه، با انس با قرآن، با همنشینی با مؤمنین

✓ فکرتو قوی کن، با مطالعه و یاد گرفتن بی وقفه

✓ مهارت های کاربردی روز رو‌ یادبگیر
و...
✓ تحملت رو بالا ببر، با امر به معروف و نهی از منکر و پا روی نفس گذاشتن

✓بصیرتت رو بالا ببر، با خوندن تاریخ، با شناخت ولی فقیه و مسائل سیاسی جهان

[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:18 ] [ حسام ] [ ]
معافیت ‌خدمت سربازی شامل کدام جزایر شد؟

مدیرکل امور عمران جزایر هرمزگان گفت: بنابر موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح، طرح معافیت یک فرزند ذکور ساکنان ۶ جزیره خلیج فارس به اجرا در می‌آید.

‌معافیت ‌خدمت سربازی شامل کدام جزایر شد؟

عبدالرسول دریایی مدیرکل عمران جزایر استانداری هرمزگان گفت: شش جزیره تابعه شهرستان بوموسی شامل تنب بزرگ، تنب کوچک، بوموسی، سیری، فارورکوچک و فارور بزرگ و جزایر هندورابی، لاوان و لارک مشمول این مصوبه هستند.
مدیرکل امور عمران جزایر هرمزگان پیگیری برای ابلاغ این مصوبه را یکی از موارد مهم مطرح شده در سفر چند روز پیش وزیر کشور به هرمزگان عنوان کرد.
دریایی گفت: شرط استفاده از این مصوبه نیز آن است که هر فردی که 12 سال در این جزایر از گذشته تاکنون یا به بعد سکونت داشته باشد یکی از فرزندان ذکور یا سرپرست خانواده از خدمت سربازی معاف خواهد شد.

برابراعلام معاونت نیروی انسانی فراجا و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده خانواده هایی که از تاریخ تصویب (1402/05/15) به مدت 12 سال در جزایر بوموسی، تنب کوچک و بزرگ، فارسی، لارک، سیری، فارور کوچک و بزرگ، لاوان و هندورابی مستقر در خلیج فارس با تایید مراجع ذی صلاح سکونت داشته باشند، می‌توانند یکی از فرزندان ذکور خانواده یا پدر خانواده از معافیت خدمت دوره ضرورت بهره‌مند شوند.
پدر خانواده یا یک فرزند ذکور خانواده‌هایی که به مدت 12 سال در جزایر بوموسی، تنب کوچک و بزرگ، فارسی، لارک، سیری، فارور کوچک و بزرگ، لاوان و هندورابی مستقر خلیج فارس سکونت داشته باشند می‌توانند از معافیت خدمت سربازی بهره‌مند شوند و در صورت استفاده پدر، فرزندان وی نمی‌توانند از این معافیت استفاده کنند.
مدت 12 سال سکونت در جزیره بایستی با تایید مراجع ذی صلاح قانونی و دولتی مستقر در جزایر و سپس تایید هیأت بدوی سازمان وظیفه عمومی انجام پذیرد، چنانچه در خانواده‌ای بیش از یک فرزند ذکور دارای شرایط معافیت وجود داشته باشد، انتخاب یکی از فرزندان برای استفاده از معافیت خدمت سربازی، توسط پدر صورت می‌پذیرد و در صورت فوت پدر، توسط سرپرست قانونی خانواده انتخاب و معرفی می‌شود.
لازم به توضیح است؛ یگان تا صدور مجوز از سوی سازمان وظیفه عمومی مجاز به ترخیص سرباز نمی‌باشد و تا بررسی مدارک و مستندات و احراز شرایط سرباز، خدمت مشارالیه به مانند سایر کارکنان وظیفه است.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فرایند اجرای این ضابطه را برای سربازان به شرح زیر عنوان کرد:
1. جمع آوری مستندات مربوطه در خصوص سکونت سرباز در جزایر مذکور از طریق نهاد های دولتی، آموزش و پرورش، بخش انتظامی، بخشداری، شهرداری و ...
2. ارائه مستندات به یگان خدمتی و صدور نامه به وظیفه عمومی، جهت پیگیری سرباز از آن طریق

3. بررسی موضوع در کمیسیون مربوطه توسط سازمان وظیفه عمومی
4. اعلام موضوع از سوی سازمان وظیفه عمومی به یگان(در صورت احراز شرایط) برای ترخیص وی
5. تسویه حساب و ترخیص سرباز از یگان و صرفا ثبت احکام پایان خدمت در سامانه جامع نیروی انسانی فراجا
6. مراجعه سرباز به سازمان وظیفه عمومی برای درج حکم پایان خدمت در سامانه جامع وظیفه عمومی و صدور کارت پایان خدمت

[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:10 ] [ حسام ] [ ]
گره گشایی شهید مدافع حرم در عالم رویا

در تاریکی هر طور که بود خودم را به حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) رساندم. دیدم دارند در حرم را می بندند. ناگهان کسی از داخل حرم صدا زد که: «دست نگه دارید! در را نبندید!

گره گشایی شهید مدافع حرم در عالم رویا

گره‌ای به کارم افتاده بود. به عباس متوسل شدم و از او خواستم که اگر به مصلحت من است، گره گشایی کند و مشکلم را حل کند. گاه گاه به نیت او نماز مستحبی و قرآن می خواندم.

یک شب در عالم رؤیا دیدم که در بین الحرمین هستم. ناگهان هوا تاریک شد. به اطراف نگاه کردم؛ اما کسی را ندیدم. ترس در وجودم رخنه کرده بود. در تاریکی هر طور که بود خودم را به حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) رساندم. دیدم دارند در حرم را می بندند. ناگهان کسی از داخل حرم صدا زد که: «دست نگه دارید! در را نبندید! دستی از حرم بیرون آمد و دست مرا گرفت و به داخل حرم برد. سرم را که بلند کردم دیدم عباس دانشگر است. از شدت عشق و علاقه ای که به هم داشتیم یک دیگر را در آغوش گرفتیم در حین احوالپرسی ناگهان از خواب بیدار شدم».


با دیدن این خواب امیدوار شدم که مشکلم حل می شود و همین طور هم شد.

راوی: عباس رحمانیان؛ همرزم شهید

برگرفته از کتاب «تاثیر نگاه شهید» روایتی از زندگی شهید مدافع حرم عباس دانشگر

[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 23:6 ] [ حسام ] [ ]
25هزار دلار هزینه تور خودکشی در سوییس

کشور سوییس به عنوان «بهترین کشور دنیا برای زندگی» انتخاب شده اما آمارها می‌گوید «نرخ خودکشی» در این کشور از افغانستان و سوریه هم بیشتر بوده و به تازگی یک «ماشین» برای خودکشی اختراع کرده است.

25هزار دلار هزینه تور خودکشی در سوییس

با فشار دادن یک دکمه «ماشین خودکشی» را روشن می‌کنید، گاز نیتروژن شما را گیج می‌کند و به کمای عمیق فرو می‌روید و فقط«پس از 30 ثانیه از دنیا می‌روید». ماشین خودکشی به نام سارکو با این روش قرار است به زودی در اختیار افرادی قرار داده شود که قصد خودکشی در کشور «سوییس» را دارند..

کشور سوییس در حالی «بالاترین رتبه خودکشی برنامه ریزی شده» یا اتانازی را در دنیا دارد که بر اساس تحلیل مجله خبری- تحلیلی U.S. News & World Report و براساس شاخص‌های صلح و رفاه «بهترین کشور دنیا برای زندگی» معرفی شده است.

در سوییس بنگاه‌ها و مراکز مشاوره‌ خودکشی با برنامه وجود دارد که به متقاضیان پیشنهاد می‌دهد که چطور و کجا خودشان را بکشند. پیرزنان و پیرمردان، افراد دارای بیماری‌ صعب الاعلاج و معلولیت یا افرادی که دچار بیماری‌های روحی و پوچ گرایی در زندگی هستند و دیگر نمی‌خواهند زنده بمانند به سوییس می‌آیند تا به زندگی‌شان پایان دهند. سوییس را به عنوان «قطب گردشگری خودکشی» در دنیا می‌شناسند و «دستیار و مشاور خودکشی» یکی از مشاغل پردرآمد در این کشور است.


سارکو؛ ماشین خودکشی که بعد از 30 ثانیه متقاضی خودکشی را می کشد

آمارهایی که دو سال قبل منتشر شد، نشان می‌داد بیشتر از 25 درصد خودکشی‌های مشاوره‌ای که در سوئیس اتفاق می‌افتد، مربوط به افراد غیر سوییسی است و ۷۵ درصد این اتانازی توسط ساکنان این کشور انجام می‌شود.

جالب آنکه بخش قابل توجه از «درآمد گردشگری سوییس» از سفر توریست‌هایی تأمین می‌شود که برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای خودکشی به این کشور سفر می‌کنند. برای مثال «کلینیک خودکشی دیگنیتاس» یکی از پرطرفدارترین کلینیک‌های خودکشی است که فراهم کردن مقدمات یک خودکشی در آن «25هزار دلار» هزینه دارد.

«کلینیک خودکشی دیگنیتاس» یکی از پرطرفدارترین کلینیک‌های خودکشی در سوییس

در مورد دلایل خودکشی کتاب‌ها و مقالات بسیاری نوشته شده است که همه در یک محور اتفاق نظر دارند و آن «کمرنگ بودن پایبندی به ارزش‌های معنوی» در فرد است.فراتحلیلی که در زمینه مطالعات مذهبی و سلامت روانی انجام شده می‌گوید در ٤٧ درصد مطالعات، رابطه‌ای مثبت میان مذهب و سلامت روانی وجود دارد. آمارهای قابل توجه پایگاه خبری world population هم نشان می‌دهد که بسیاری از کشورهای بحران زده مسلمان در جهان، «نرخ خودکشی پایین‌تری» نسبت به کشورهای پیشرفته و صنعتی دارند؛ برای مثال افغانستان دارای نرخ ۴.۷و سوریه فقط ۱.۹خودکشی در ۱۰۰هزار نفر است؛ با این حال کشوری مانند سوئیس با نرخ ۱۷.۲در رتبه ۱۸ از لحاظ میزان خودکشی قرار دارد.

(آمار خودکشی در کشورهای مختلف بر اساس آمار world population )

سال هاست اتانازی محل اختلاف بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان در کشورهای مختلف است. روانشناس مهدی مسلمی فر می‌گوید از نظر موافقان اتانازی، فردی که روح و جسم خودش را در عذاب می‌بیند مختار است که برای ادامه حیات یا پایانش به تنهایی تصمیم بگیرد. موافقان اتانازی تاکید دارند که مرگ با حفظ عزت انسانی با ارزش‌تر از زندگی است که فرد در تک تک نفس هایش به دیگران محتاج باشد.

اما جامعه‌شناس مجید ابهری می‌گوید عقیده مشترک بسیاری از ملل و مذاهب مختلف از جمله مسیحیت، اسلام و یهودیت این است که زندگی، هدیه خداوند است. باید با تمام توان در حفاظت آن کوشید و بیماری و سختی‌های آن جزئی از زندگی و سرنوشت آدمی است که باید به‌طور طبیعی طی شود.

اتانازی محل اختلاف بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان در کشورهای مختلف است

از نگاهی دیگر موافقان اتانازی معتقدند لازمه حفظ‌شان و ارزش فرد احترام به انتخاب‌های خودخواسته اوست. بیماران همیشه از اینکه تحت فشار درد و رنج و بیماری هستند ناراحت نیستند، بلکه از اینکه می‌دانند زندگی آنها رو به اتمام است و خود را باری بر دوش دیگران می‌دانند آزرده خاطر می‌شوند.

اما در مقابل این نظر، مخالفان اتانازی تاکید دارند که احترام به استقلال بیمار برای تصدیق اتانازی کافی نیست. فرزاد محمودیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید چگونه می‌توان ضمانت کرد افراد متقاضی اتانازی دارای صلاحیت تصمیم‌گیری هستند؟ چرا که گزارش‌های پزشکی از اوضاع روحی بیماران در حال مرگ نشان می‌دهد که برخی روزها بیماران آرزو دارند بمیرند و روز دیگر آرزو می‌کنند که مقاومت خود را در برابر بیماری‌ها ادامه دهند.

دکترای علوم قرآنی مریم حاجی عبدالباقی ایمان به خدا و باورقلبی به اینکه او هیچ گاه تو را تنها نمی‌گذارد مهم‌ترین راهکار در پیشگیری از اتانازی می‌داند و می گوید اینکه در شرایط سخت زندگی می‌توانی از خدا بخواهی که به دادت برسد و مرهم دردهایت شود و با این حساب، افراد باایمان دست به خودکشی نمی‌زنند.تجربه به ما ثابت کرده که افراد باایمان و مثبت اندیش، چطور با آرامش زندگی می‌کنند و لذت می‌برند.

[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 19:46 ] [ حسام ] [ ]
آمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به دمشق به ۵ نفر رسید

طبق اعلام روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به دمشق به ۵ نفر رسید.

آمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به دمشق به ۵ نفر رسید

در پی حمله صبح امروز (شنبه) جنگنده‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی به دمشق پایتخت سوریه که به شهادت چهار تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعان حرم پاسدار و مجروح شدن تعدادی دیگر شد، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ساعتی پیش پاسدار رشید اسلام محمد امین صمدی یکی از مدافعین حرم نیز به علت شدت جراحت به فیض شهادت نائل آمد.

بنا به این اطلاعیه تاکنون ۵ تن از مستشاران نظامی و مدافعان حرم ایرانی در این جنایت به شهادت رسیده‌اند.

[ شنبه سی ام دی ۱۴۰۲ ] [ 19:31 ] [ حسام ] [ ]
حماسه ۳۰ دی مردم قوچان در سال ۵۷ برای نسل‌های جدید انقلاب تبیین شود

امام‌جمعه قوچان گفت: اجرای تمام فعالیت‌های فرهنگی باید دارای یک خط فکری و جریان سازی باشد و حماسه ۳۰ دی ۵۷ مردم قوچان نشان داد که این شهرستان سهم بسزایی در انقلاب دارد و باید برای نسل‌های امروزی این مسئله بازگو شود.

حماسه ۳۰ دی مردم قوچان در سال ۵۷ برای نسل‌های جدید انقلاب تبیین شود

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق امشب در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن ۳۰ دی سالروز قیام مردم قوچان علیه رژیم ستمشاهی اظهارکرد: طی مدتی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد وقایع و اتفاق‌هایی که توسط این مردم رقم خورده و در آن حماسه آفریدند رو به فراموشی رفته و آن‌چنان پرداخته نشده بود.

وی با یادآوری این موضوع که سال ۱۴۰۰ یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی قوچان تعیین ۳۰ دی سالروز قیام مردم این شهرستان علیه رژیم ستم‌شاهی در سال ۵۷ به عنوان یک روز شاخص بوده است، افزود: پس از تأیید این روز توسط شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، یکی از اقدامات بازخوانی نقل‌قول شاهدان عینی و گفتارهایی بود که واقعه ۳۰ دی ۵۷ و شهادت دو نفر در مسجد جامع را دیده بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها در این زمینه عدم دسترسی به اسناد و اتفاقات رخ‌داده در آن زمان و روزهای اوج انقلاب در این شهرستان بود که با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) این اسناد انقلاب در اختیار قرار گرفت و از حیث سندی مباحث بررسی و تطبیق با اقوال انجام شد که ماحصل آن نگارش کتاب «چلّه کلون» بوده است.

حجت الاسلام هراتی مطلق با اشاره به اینکه این شهرستان دارای مشاهیر به نام و سرشناسی است که شاید کمتر نامی از آن‌ها در میان مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان دیده شود، تصریح کرد: سال قبل از میان ۱۱۵ نفر مشاهیر به نام شناسایی‌شده بر اساس ملاک‌ها و معیارهایی مشخص، ۹۵ نفر مورد تأیید و تصاویر آن‌ها در گوشه گوشه این شهرستان در معرض دید مردم و مترددین علی‌الخصوص مسافران قرار گرفت.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای سومین سال گرامیداشت حماسه مردم قوچان در ۳۰ دی ۵۷ را پیوست رسانه‌ای این واقعه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری دعای ندبه سراسری در مصلای قبا با نوای مهدی سماواتی و سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و پخش آن از صداوسیما و رسانه ملی توانست گوشه‌ای از این حماسه را به مردم ایران اسلامی نشان دهد.

امام‌جمعه قوچان بابیان اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی علاوه بر داشتن پیوست رسانه‌ای و مکتوب، باید دارای خط فکری و جریان سازی بوده تا در جامعه اثرگذاری داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه طی سال‌های قبل در گرامیداشت حماسه ۳۰ دی ۵۷ مردم قوچان و قیام آن‌ها علیه رژیم ستم‌شاهی خط فکری دنبال نمی‌شد درصورتی‌که مردم این شهرستان سهم بسزایی در انقلاب اسلامی داشته‌اند که باید این گفتمان برای نسل‌های امروز به‌درستی بازگو شود.

حجت الاسلام هراتی مطلق تأکید کرد: جریان سازی ۳۰ دی نباید مختص به یک‌زمان و مکان بوده بلکه این اتفاق دارای عقبه‌ای است که پس از آن‌هم ادامه‌دار بود و باید اینگونه موضوعات و مبارزات انقلابی مردم قوچان در مدارس، دانشگاه‌ها و... تبیین شود.

[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 23:54 ] [ حسام ] [ ]
اینفوگرافی| تروریست‌های مرتبط با حادثه کرمان چگونه به دام افتادند

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای، از دستگیری تعدادی از سرکردگان داعشی حادثه تروریستی کرمان و انتقال آن‌ها به بازداشتگاه‌های کشور خبر داده بود.

اینفوگرافی| تروریست‌های مرتبط با حادثه کرمان چگونه به دام افتادند

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ سوم خود، از دستگیری تعدادی از سرکردگان داعشی حادثه تروریستی کرمان و انتقال آن‌ها به بازداشتگاه‌های کشور خبر داده بود.

در ادامه اینفوگرافی اطلاعیه سوم وزارت اطلاعات آمده است:

[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 23:47 ] [ حسام ] [ ]
یونیسف: غزه خطرناک‌ترین نقطه در جهان برای کودکان است

معاون رئیس صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گفت که غزه خطرناک‌ترین نقطه در جهان برای کودکان است.

یونیسف: غزه خطرناک‌ترین نقطه در جهان برای کودکان است

«تد شیبان» معاون رئیس صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز (۲۹ دی) پس از بازدید خود از غزه، در بیانیه‌ای این منطقه را خطرناک‌ترین نقطه برای کودکان توصیف کرد.

او در بیانیه‌ای که در وبسایت یونیسف منتشر شده است، گفت: «در جریان بازدید سه روزه‌ای که از نوار غزه داشتم با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در ارتباط بودم و روند پاسخ به نیاز‌ها و کیفیت ارائه کمک‌های بشردوستانه در مقایسه با آخرین بازدید خود که دو ماه پیش بود را بررسی کردم».

این مقام سازمان ملل گفت که با کودکان و خانواده‌هایی در غزه دیدار کرده که به عقیده او درگیر بدترین شرایطی هستند که تاکنون مشاهده کرده است.

«تد شیبان» تأکید کرد:‌ «نوار غزه در مقایسه با آخرین بازدیدی که دو ماه پیش انجام دادم، به مراتب فاجعه‌بارتر و شبیه یک نابودی تمام‌عیار بود».

او همچنین غزه را «خطرناک‌ترین نقطه برای کودکان» توصیف کرد و گفت که جنگ فعلی علیه کودکان است، اما به نظر می‌رسد کسی قصد گوش دادن به این واقعیت‌ها را ندارد.

در این راستا وزارت بهداشت غزه امروز (۲۹ دی) در صد و پنجمین روز جنگ در این منطقه، از افزایش تعداد شهدا به ۲۴۷۶۲ نفر خبر داد. بیش از ۷۰ درصد قربانیان از زنان و کودکان هستند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که از تاریخ هفت اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۶۲۱۰۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند و بیش از هفت هزار نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و امدادگران امکان دستیابی به آن‌ها را ندارند.

همزمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای خبر داد از زمانی که پرونده نسل‌کشی اسرائیل در دادگاه لاهه مطرح شده، ارتش این رژیم بیش از هزار نفر را در غزه کشته است.

در بیانیه این نهاد غیردولتی آمده است: «بر خلاف روایتی که تیم وکلای اسرائیلی در دادگاه دادگستری بین‌المللی برای رد اتهام نسل‌کشی ارائه کرده‌اند، واقعیت‌های میدانی ثابت می‌کند که اسرائیل هرگز از ارتکاب این جنایت، حتی زمانی که در دادگاه به دفاع از خود می‌پرداخت، دست برنداشته است».

در این میان جنگ در غزه در حالی در صد و پنجمین روز خود به سر می‌برد که رژیم اسرائیل هیچ ایده و چشم‌اندازی در خصوص زمان پایان آن ندارد و تاکنون هیچ کدام از اهداف اولیه اعلامی خود را محقق نکرده است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نیز در جلسه روز سه‌شنبه با رؤسای شورای محلی در مقر فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل در «بئرشبع» گفته که جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 19:17 ] [ حسام ] [ ]
🌺 پاسدار «حسینعلی جاودان فر» مسئول مرکز آفرینش های هنری

🌺 پاسدار «حسینعلی جاودان فر» مسئول مرکز آفرینش های هنری ب

🌺 پاسدار «حسینعلی جاودان‌فر» مسئول مرکز آفرینش‌های هنری بسیج استان سیستان و بلوچستان

🌺 این شهید والامقام امروز از سوی تروریست‌های کوردل در حین انجام ماموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد


با نام حسین، عُمر او سر شده است
با نام علی، مرید حیدر شده است
تا حال اگر که جاودان فر بوده
با مرگ ببین که جاودان تر شده است...

[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 13:33 ] [ حسام ] [ ]
تولید دروغ

🔺طبق معمول در هر منازعه فراملی، برخی اصلاح طلبان شروع به

🔺طبق معمول در هر منازعه فراملی، برخی اصلاح طلبان شروع به ماهیگیری سیاسی می‌کنند.
مدعی اند اصابت چند پرتابه پاکستانی ‌به خاک ایران، اولین اقدام نظامی در خاک ایران بعد از دفاع مقدس است.
نه گرامیان!
این یک نمونه از حمله ترکیه به خاک ایران در زمان دولت خاتمی با ۴ کشته و ۱۵ زخمی ایرانی!

💬 سیدنظام الدین موسوی

🔹به تاریخ ۶ مرداد ۷۸ در دولت آقای گفتگوی تمدن‌ها درباره بمباران مناطق پیرانشهر توسط ترکیه؛ حالا دیدید اصلاح‌طلبان افراطی چطور تصویرسازی می‌کنند؟
با ذوق نوشته حمله به خاک ایران بعد از ۳۵سال به خاطر دیپلماسی ضعیف دولت!
این روایت، ناظر به اقدام محکوم پاکستان نیست؛ مساله #تولید_دروغ است!

💬 بهزاد مهرکش

🔸جریان مدعی اصلاحات هیچ وقت منافع و امنیت ملی براش مهم نبوده که حالا بار دوم باشه. به اینها بود که ایران باید سالها پیش موشک‌هاش رو تحویل آمریکا میداد و حمایت‌شو از گروه‌های فعال در منطقه قطع میکرد و امروز درداخل کشور با دشمنان خارجی می‌جنگید!
حالا هم دنبال بهره جناحی‌اند...

برچسب ها: تولید دروغ
[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 13:26 ] [ حسام ] [ ]
خواص خوردن میوه ها و سبزیجات بنفش

وجود رنگ بنفش در میوه‌ها و سبزیجات، اغلب نشانه مواد مغذی موسوم به «آنتوسیانین» است.

خواص خوردن میوه ها و سبزیجات بنفش

هرچند همچون سایر مواد مغذی گیاهی مصرف آنتوسیانین‌ها برای عملکرد درست ارگان‌های بدن حیاتی نیست اما این ترکیبات به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب هایی که می تواند منجر به بیماری شود، کمک می‌کنند.

در ادامه به نقل از «وب ام دی» به چند مورد از این مواد غذایی و فواید آن‌ها خواهیم پرداخت.

* آلو


آلوها معمولا جزو اولین خوراکی‌های بنفش‌رنگی هستند که ممکن است برای بیشتر افراد آشنا باشند. هرچه میوه پررنگ‌تر باشد، آنتوسیانین بیشتری دارد.

ادامه مطلب

[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 12:5 ] [ حسام ] [ ]
عکس/ زلزله که میگن یعنی این

این تصویر از یک جاده بعد از زلزله ویرانگر در شهر واجیما، ژاپن است .

[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 12:0 ] [ حسام ] [ ]
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد

سحرگاه امروز بیست و نهمین روز از نخستین ماه زمستان ۱۴۰۲ جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) رونمایی شد.

دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد

در بامداد امروز (جمعه 1402/10/29) برای حمایت از تیم ملّی فوتبال ایران از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با نام تا پای جان برای ایران رونمایی شد.

طراح گرافیکی این دیوارنگاره را امین فلاحیان به عهده داشته و طراح نوشتاری آن نیز مجتبی حسن‌زاده بوده است و این اثر در خانه طراحان انقلاب اسلامی خلق شده است.

[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 11:58 ] [ حسام ] [ ]
عکس/ موشک به دیوها افتاد...

گام اول پاسخ سخت به دشمن با حمله موشکی سپاه به مراکز تجمع تروریست‌ها و نیز مقر موساد برداشته شد. انقلاب اسلامی در پیچیده‌ترین توطئه‌ها ایستاده و با اقتدار پیش رفته است. حمله موشکی سپاه بار دیگر نشان داد نظام اسلامی ضربه‌ دشمن را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و آنها را پشیمان می‌کند.

[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 11:52 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

گوناگون

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 0:51 ] [ حسام ] [ ]
برای همه دعا کنیم

گوناگون

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ جمعه بیست و نهم دی ۱۴۰۲ ] [ 0:50 ] [ حسام ] [ ]
ماجرای هواپیمای بی صاحب در بندرعباس چیست؟

اخیرا ویدیویی در فضای مجازی درباره تصویری ماهواره ای از یک هواپیمای بی صاحب در ساحل بندرعباس منتشر شده که بازتاب زیادی داشته است.

ماجرای هواپیمای بی صاحب در بندرعباس چیست؟

انتشار ویدیویی در فضای مجازی از تصاویر ماهواره ای از یک «هواپیمای بی صاحب» در ساحل بندرعباس بازتاب زیادی داشته است.

در این ویدیو هواپیمایی در ساحل بندرعباس دیده می شود که در حال عبور از آن منطقه برای فرود در فرودگاه بوده و ماهواره تصویرش را ثبت کرده است.

رنجبر کارشناس صنعت هوایی و مدیر موسسه هوانوردی نوبند سبز در هرمزگان درباره این ویدیو به خبرنگار فارس گفت: این ویدیو که بازتاب زیادی هم در فضای مجازی دارد، مربوط به هواپیمایی است که در نزدیکی فرودگاه بندرعباس در حال گردش به چپ برای نشستن در فرودگاه بندرعباس بوده که همزمان تصویر ماهواره ای از آن گرفته شده و در گوگل مپ بارگزاری شده است و لذا تصور این است که این هواپیما در آب سقوط کرده است.

وی افزود: در حقیقت، ماهواره از یک هواپیمای در حال عبور که قصد به زمین نشستن در فرودگاه بندرعباس را داشته عکس گرفته و وقتی به نرم افزارهای مشاهده تصاویر ماهواره ای مراجعه می شود، این تلقی بوجود می آید که این هواپیما در آن منطقه قرار دارد که این گونه نیست و در عالم واقع هواپیمایی در آن نقطه وجود ندارد.

به گفته رنجبر، عکس ماهواره ای از لحظه گذر این هواپیما گرفته شده است.

[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 23:58 ] [ حسام ] [ ]
عکس/ رئیسی و دماوند در یک قاب

بازدید از مراحل پایانی ساخت سد "نم‌رود"

[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 23:55 ] [ حسام ] [ ]
غزلی از رهبرانقلاب که به تازگی منتشر شد

جواد محمدزمانی شاعر با انتشار غزلی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به روایت چگونگی انتشار این سروده‌ی منتشر نشده رهبر انقلاب پرداخت.

غزلی از رهبرانقلاب که به تازگی منتشر شد

جواد محمدزمانی شاعر با انتشار غزلی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به روایت چگونگی انتشار این سروده‌ی منتشر نشده رهبر انقلاب پرداخت.

محمدزمانی نوشته است:

روز ولادت حضرت زهرا(س) از حضرت آقا پرسیدم: قبل‌ها غزلی با ردیف برخاستم سروده بودید؟

فرمودند : قدیم، بله.

روز عزای امام هادی(ع) بود.

مجلس روضه در حضور رهبر انقلاب که به پایان رسید، با یادآوری آن سوال روز ولادت، فرمودند: آن غزل با ردیف «برخاستم» را پیدا کردم. اگر هستید بگویم به شما بدهند.

گفتم : بله آقا در خدمتم..

ده دقیقه بعد غزل به دستم رسید.

و حالا این همان غزل قدیمی است:

از سر ره - تا غبار افشاند جان - برخاستم

چون الف در وصل جانان از میان برخاستم

غرق خون هر چند جام روزی ام چون لاله بود

از کنار خوان قسمت شادمان برخاستم

مقصد از سامان هستی مهر تابان تو بود

همچو شبنم چهره چون دادی نشان برخاستم

در لگد کوب حوادث جان دیگر یافتم

چون غبار از زیر پای کاروان برخاستم

همچو بلبل با گرانجانان ندارم الفتی

طوطیان تا لب گشودند از میان برخاستم

صحبت شوریده حالان مایه شوریدگی است

با «امین» هر گه نشستم بی امان برخاستم

[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 23:50 ] [ حسام ] [ ]
حدیث

برچسب ها: حدیث
[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 23:33 ] [ حسام ] [ ]
برای این میهمانی هر چه در چنته دارید، رو کنید

امشب، شب آرزوهاست، برای اینکه این شب را برای فرزندانتان به یاد ماندنی کنید، به آنها آرزو کردن را آموزش دهید تا هر وقت درخواستی داشتند، آن را ازکسی در خواست کنند که بی جواب نمانند.

برای این میهمانی هر چه در چنته دارید، رو کنید

تصور کنید امشب به یک جشن عروسی دعوت هستید. از صبح آنقدر سرگرم کار شدید که نتوانستید به موقع به منزل بیایید. چند دقیقه بیشتر تا شروع جشن نمانده که به منزل می‌رسید. همسرتان و بچه‌ها آماده ایستاده‌اند و منتظر شما هستند. لباسهایی که همسرتان آماده کرده را برمی‌دارید و می‌گویید: «من تو سالن عروسی آماده میشم». همسرتان با اعتراض صدایش را بلند می‌کند: «با این بدن کثیف، چطور روت میشه بری پیش مهمونا؟». واقعیت این است که حق با همسرتان است. وقتی مهمانی مهمی دعوت بودید باید از قبل آماده می‌شدید. این مثال ملموسی است برای مهمانی بزرگ خدا. با شروع ماه رجب شمارش معکوس برای مهمانی شروع می‌شود و ما ۲ ماه فرصت آماده شدن داریم تا روحمان را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

*با صرف کمترین زمان از اعمال ماه رجب جا نمانید

اگر بهانه دارید که سرتان شلوغ است و گرفتارید کافی است صبح و شب موقع رفتن به سرکار یا برگشتن به منزل یا همزمان با انجام کارهای روزمره زیر لب استغفار کنید. روزهای کوتاه زمستان هم که جان می‌دهد برای روزه گرفتن. تا چشم بر هم بزنید اذان

ادامه مطلب

[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 18:35 ] [ حسام ] [ ]
روش یافتن و حذف نرم افزار جاسوسی از گوشی

روش یافتن و حذف نرم افزار جاسوسی از گوشی

زندگی دیجیتال در حال تبدیل شدن به بخشی از هویت ما است. ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنیم، مکالماتی که در شبکه‌های اجتماعی داریم و همچنین عکس‌هایی که به اشتراک می‌گذاریم، همگی به شکل گیری شخصیت‌های دیجیتال ما کمک می‌کنند.راه‌هایی برای جلوگیری از نفوذ مجرمان سایبری به زندگی دیجیتال ما وجود دارد. شبکه‌های خصوصی

ادامه مطلب

[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 7:39 ] [ حسام ] [ ]
همین یه بیت "سعدی سرلوحه زندگیمون باشه کفاف میده

همین یه بیت

همین یه بیت "سعدی سرلوحه زندگیمون باشه کفاف میده برا همه عمرمون :

تیغ بُرّان گر به دستت
داد چرخ روزگار ،

هر چه می‌خواهی بِبُر
اما مَبُر نان کسی ...

برچسب ها: اما مَبُر , نان کسی
[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 0:15 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

عاشقانه ها andouh_man 58573048 - عکس ویسگون

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 0:11 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

 soodeh.b 59356255 - عکس ویسگون

موضوعات: تصاوير زيبا
برچسب ها: به وقت نوشتن
[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 0:3 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۴۰۲ ] [ 0:0 ] [ حسام ] [ ]
🔰راهگشایی نهضت ملی شدن صنعت نفت🔰

🔰نواب صفوی زمینه ساز ملی شدن نفت....قسمت دوم🔰

برچسب ها: شهیدنواب صفوی
[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 23:21 ] [ حسام ] [ ]
شهادت عضو سپاه سلمان در جاده خاش - زاهدان

یک نفر از کارکنان سپاه سلمان استان در جاده خاش - زاهدان به شهادت رسد

شهادت عضو سپاه سلمان در جاده خاش - زاهدان

در یک اقدام تروریستی یک نفر از کارکنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به نام سرهنگ پاسدار حسینعلی جاودان‌فر در بازگشت مأموریت اداری بود، در جاده خاش به زاهدان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید.

تلاش برای شناسایی عامل و یا عاملین این اقدام تروریستی در حال پیگیری است.

[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 22:39 ] [ حسام ] [ ]
شور انقلابی و مبارزه برای اسلام

شاید جالب باشد که بدانید اولین بار چه کسی «سیدعلی خامنه‌ای» را در مسیری قرار داد که در نهایت تبدیل به «رهبر انقلاب اسلامی» شود. خودشان که این موضوع را مرهون سخنرانی کسی نمی‌دانند جز شهید سیدنواب صفوی.

چه کسی اولین‌بار شور انقلابی و مبارزه برای اسلام را در دل آیت‌الله خامنه‌ای به وجود آورد

شاید جالب باشد که بدانید اولین‌بار چه کسی «سیدعلی خامنه‌ای» را در مسیری قرار داد که در نهایت تبدیل به «رهبر معظم انقلاب» شود. خودشان که این موضوع را مرهون سخنرانی کسی نمی‌دانند جز شهید سیدنواب صفوی.

سیدمجتبی میرلوحی تهرانی، معروف به نواب صفوی، روحانی شیعه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فدائیان اسلام، از پیشتازان مبارزات مسلحانه علیه رژیم پهلوی بود. او بامداد ۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۳۴ همراه چند تن از یارانش توسط رژیم پهلوی گلوله‌باران و اعدام شد.


شهید نواب صفوی

«در سال ۱۳۳۲ یا ۱۳۳۳ در مشهد یک سری از طلاب مشهد تحت تأثیر نواب قرار گرفتند، از جمله خود من!» این را رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۳ گفتند و ادامه دادند: «می‌توانم بگویم عنصری که برای اولین بار، در روح و دل من نواب یک هیجان سیاسی انقلابی و یک حالت علاقه به مبارزه برای خدا و برای اسلام به وجود آورد، شهید نواب صفوی و سخنرانی‌های ایشان بود.»

سپس تعریف کردند: «یک بار شهید نواب با یارانش برای بازدید طلاب آمدند مدرسه سلیمان خان. من هم در مدرسه سلیمان خان بودم و اول طلبگی من بود. به قدری دیدار او، اخلاق او، حرف زدن او، کلماتی که می‌گفت و مخاطب قرار دادن یک ـ یک طلابی که با آن‌ها روبرو می‌شد، بر من و سایرین اثر گذاشت که وقتی نواب از جلسه رفت بیرون، مثل کسی که از پای یک فیلم پر هیجان ۴ـ۳ ساعته بیرون بیاید، شده بودم.»

آیت‌الله خامنه‌ای جمله آخر خود را این طور توضیح می‌دهند: «کسی که یکدفعه از پای یک فیلم پر هیجان ۴ـ۳ ساعته بیرون بیاید، دنیای بیرون برایش بیگانه است. هنوز فضای آن فیلم را دور و بر خودش حس می‌کند و خیال می‌کند هنوز آن جاست. مفاهیم معمولی زندگی برایش می‌شود بیگانه. برای من، وقتی که از آن دیدار خارج شده بودم، مفاهیم معمولی زندگی بیگانه شده بود. شاید برای خیلی از طلبه‌هایی که آن جا بودند هم همین طور بود.»

برچسب ها: شهید نواب , یارانش
[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 22:37 ] [ حسام ] [ ]
بارش برف اینجا شوخی نیست

در حاشیه بارش برف سنگین در اردبیل و و ورزقان.

[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 21:2 ] [ حسام ] [ ]
طارمی: حمایت از مردم فلسطین ضروری است

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران برای مردم فلسطین که در وضعیت سختی به‌سر می‌برند، پیامی ویژه فرستاد.

طارمی: حمایت از مردم فلسطین ضروری است

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مهدی طارمی که در جریان برتری 4 بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین در دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، 90 دقیقه در ترکیب تیم ملی حضور داشت، در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» قطر گفت: پیش از هر چیز از مردم فلسطین می‌خواهم در وضعیت سخت کنونی قوی بمانند، چون وضعیت در این کشور خوب نیست. تیم ملی فوتبال فلسطین متشکل از بهترین بازیکنان است، آنها با هم و به‌هم‌فشرده بازی می‌کنند و این برای‌شان خوب است. آنها تیم خوبی دارند و برای‌شان در ادامه جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت دارم.

مهاجم 31ساله پورتو همچنین درباره حمایت هواداران ایران از مردم فلسطین در جریان آن بازی با سردادن نام فلسطین اظهار داشت: این موضوع مربوط به حمایت از حقوق بشر می‌شود، چون تقریباً کل دنیا در مورد این موضوع صحبت می‌کنند و همه می‌دانیم که شرایط در فلسطین خوب نیست، ما بابت اتفاقات رخ‌داده در غزه ناراحتیم و باید ببینیم چه می‌شود.

[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 20:58 ] [ حسام ] [ ]
بزرگ‌ترین مارپیچ برفی جهان در لهستان. (گتی ایمجز)

موضوعات: تصاوير زيبا
[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 20:56 ] [ حسام ] [ ]
ماجرای علاقه خاص شهید برونسی به سادات

یادم نمی آید توی سنگر، چادر، خانه یا جای دیگری با هم رفته باشیم و او زودتر از من وارد شده باشد. حتی سعی می کرد جلوتر از من قدم برندارد.

ماجرای علاقه خاص شهید برونسی به سادات

علاقه خاصی، هم نسبت به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) داشت، هم نسبت به سادات و فرزندان ایشان. عجیب هم احترام هر سیدی را نگه می داشت؛ یادم نمی آید توی سنگر، چادر، خانه یا جای دیگری با هم رفته باشیم و او زودتر از من وارد شده باشد. حتی سعی می کرد جلوتر از من قدم برندارد.

یک بار با هم می خواستیم برویم جلسه. پشت در اتاق که رسیدیم، طبق معمول مرا فرستاد جلو و گفت: بفرما.


نرفتم تو. به اش گفتم: اول شما برو.

لبخندی زد و گفت: تو که میدونی من جلوتر از سید، جایی وارد نمی شم.

به اعتراض گفتم: حاج آقا این جا دیگه خوبیت نداره که من اول برم!

گفت :برای چی؟

گفتم: ناسلامتی شما فرمانده هستی، این جا هم که جبهه هست و بالاخره باید ابهت و پرستیژ فرماندهی حفظ بشه.

مکثی کردم و زود ادامه دادم: این که من جلوتر برم، پرستیژ شمارو پایین می آره .

خندید و گفت: اون پرستیژی که می خواد با بی احترامی به سادات باشه، می خوام اصلا‌ نباشه‌!

خاطره ای از سید کاظم حسینی
برگرفته از کتاب «خاک های نرم کوشک»؛ روایت هایی از زندگانی شهید برونسی

[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 20:2 ] [ حسام ] [ ]
«قهرمان» زن زندگی آزادی، دزد از آب درآمد

عضو پارلمان نیوزلند دوبار دیگر اقدام به دزدی کرده بود و در این باره می‌گوید: «مشکلات روحی ناشی از کار منجر به این شد که رفتاری دور از شخصیت داشته باشم.»

«قهرمان» زن زندگی آزادی، دزد از آب درآمد

گلریز قهرمان در زمان کودکی همراه با خانواده خود به نیوزلند مهاجرت کرد. او ابتدا وکیل حقوق بشر سازمان ملل بود و در سال ۲۰۱۷ از «حزب سبز»، وارد پارلمان نیوزلند شد.

قهرمان از حامیان پروژه اغتشاشات زن، زندگی، آزادی بود. به عنوان مثال، در همان روزهای آشوب ۱۴۰۱، موهای خود را به نشانه اعتراض کوتاه کرد.

او برای ایجاد فشار بین‌المللی بر ایران نیز تلاش می‌کرد.

گلریز قهرمان همچنین کفالت سیاسی برخی مجرمان امنیتی همچون نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق که به تبانی با کشورهای متخاصم محکوم شده است را، برعهده گرفت.

گلریز برای تروریست شناخته شدن نیروهای مسلح ایران و اخراج سفیر ایران از نیوزلند، تلاش می‌کرد.

او حتی در سالگرد شروع آشوب‌ها در ویدئویی اعلام کرد: «ما به یاد مهسا امینی و تمام جوان‌هایی که جانشان را برای آزادی دادند، هستیم. هموطنان، ما با شما هستیم. پشت شما هستیم. برای زن، زندگی، آزادی.»

اما در روزهای اخیر به گفته پلیس نیوزلند، گلریز قهرمان که یکی از قهرمانان زن، زندگی، آزادی بود، دزد از آب درآمد.

او در واکنش به برملا شدن اقدام به دزدی، در تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۲، مجبور شد از عضویت در پارلمان نیوزلند، استعفا کند.

گلریز متهم به دزدی از فروشگاه پوشاک است و این اتهام را پذیرفت و دلیل آن را فشار کاری دانست.

به گزارش BBC، این اولین دزدی قهرمان نبود. او در گذشته نیز دوبار دیگر اقدام به دزدی کرده بود و در این باره گفت: «مشکلات روحی ناشی از کار منجر به این شد که رفتاری دور از شخصیت داشته باشم.»

[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 18:57 ] [ حسام ] [ ]
مزدور دوم موساد هم شکار سپاه شد

منابع خبری از کشته شدن تاجر دیگر عراقی که همکار پیشرو دزایی بوده و با موساد ارتباط داشته است خبر دادند.

به گزارش جهان نيوز،به گفته منابع خبری، در این حمله علاوه بر «پیشرو دزایی» جاسوس موساد همکار وی نیز به نام کرم میخائیل کشته شده است.

کرم میخائیل در زمان حمله در منزل دزایی حضور داشته است.


برخی منابع خبری اعلام کردند که کرم میخائیل تابعیت انگلیسی نیز داشته و روابط قوی با موساد دارد.

[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 12:21 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

انگیزشی😍🙂

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 12:11 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

دیگه هیچی! (گفت و شنود)

گفتم: سپاه با شلیک ۲۴ موشک بالستیک به مقر موساد در اربیل عراق، محل تجمع و آموزش تروریست‌های داعش در ادلب و چند نقطه دیگر سوریه اولین گام انتقام خون پاک شهدای کرمان و سوریه و عراق و لبنان را از آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان گرفت.

گفت: ایول ... دیگه چه خبر؟!

گفتم: آن چه تا حالا اعلام شده و اعتراف کرده‌اند در مقر موساد، «‌پیشرو دیزایی‌» عامل موساد و تامین‌کننده سوخت برای رژیم صهیونیستی، «‌آژی امین‌» از عناصر اصلی اقدامات تروریستی در ایران و همکار رسمی موساد و ۴ افسر اطلاعاتی موساد به درک واصل شده‌اند و در حمله به مقر تروریست‌های داعش در ادلب سوریه و چند نقطه دیگر تعدادی از فرماندهان و عناصر داعش به جهنم رفته‌اند.

گفت: می‌گویند این ضربه شدید و سنگین اولین گام انتقام بوده، با این حساب ضربه‌های بعدی چه خواهد بود؟!

گفتم: آن قدیم ندیم‌ها، یارو دو تا کیسه را بار شتر کرده و قصد ورود به شهر داشت. دروازه‌بان با چوبدستی خود، محکم روی یکی از کیسه‌ها زد و پرسید؛ درون کیسه‌ها چیست؟ یارو گفت؛ یکی دیگه بزنی، هیچی!

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 12:11 ] [ حسام ] [ ]
طبیعت زمستانی مازندران

عکسی زیبا از طبیعت زمستانی مازندران را مشاهده می کنید.

[ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲ ] [ 0:33 ] [ حسام ] [ ]
نماز اول وقت

نحوه خواندن نماز حضرت فاطمه(ص)

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ سه شنبه بیست و ششم دی ۱۴۰۲ ] [ 22:59 ] [ حسام ] [ ]
عملیات موشکی سپاه؛ بخشی از انتقام سخت ایران از موساد و داعش

عملیات موشکی سپاه؛ بخشی از انتقام سخت ایران از موساد و داعش / سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در اطلاعیه‌های سه‌گانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

کاریکاتور/ نقره داغ شدن همزمان داعش و موساد

[ سه شنبه بیست و ششم دی ۱۴۰۲ ] [ 20:54 ] [ حسام ] [ ]
این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

اگر به دنبال داشتن خواب بهتر و باکیفیت‌تری هستید، قبل از خواب از مصرف این خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها دوری کنید:

۱) سیب زمینی سرخ‌کرده

از آنجایی که غذا‌های سرخ‌شده چربی بالایی دارند، معمولاً هضم سخت‌تری هم دارند. خوردن غذا‌هایی مانند سیب زمینی سرخ‌کرده اندکی قبل از خواب ممکن است باعث سوءهاضمه شود و خواب شما را مختل کند.

۲) فلفل قرمز

در میان ادویه‌ها، هیچ ماده‌ای تندتر از فلفل قرمز وجود ندارد. اگرچه کپسایسین موجود در این فلفل‌های تند به کاهش التهاب و حتی تسکین درد کمک می‌کند، اما ممکن است باعث بیخوابی شود. هم‌چنین یک مطالعه نشان داد که فلفل قرمز، رفلاکس اسید را در بیماران مبتلا به رفلاکس معده تشدید می‌کند.

۳) مرکبات

پرتقال، گریپ فروت، لیموشیرین و لیموترش فواید زیادی برای سلامتی دارند؛ از محتوای بالای ویتامین C گرفته تا فیبر فراوان. اما طبق تحقیقات، خوردن این گروه از میوه‌ها قبل از خواب توصیه نمی‌شود. اسیدیته موجود در مرکبات، یکی دیگر از محرک‌های رفلاکس اسید معده است.

۴) نوشابه‌های انرژی‌زا

نوشیدنی‌های انرژی‌زا از مهمترین عوامل بیخوابی شبانه هستند. وجود محرک طبیعی و مصنوعی در این نوشیدنی‌ها، خواب راحت را از چشمان شما می‌رباید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ بر روی دانشجویان نشان داد که ارتباط معنی‌داری بین مصرف نوشیدنی انرژی‌زا و کیفیت پایین خواب وجود دارد. اگر مایل به مصرف این نوشیدنی‌ها هستید، حداقل هشت ساعت قبل از خواب آن‌ها را بنوشید.

۵) قهوه

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه حتی تا شش ساعت قبل از خواب می‌تواند اثرات منفی بر استراحت شبانه داشته باشد. بهترین زمان برای نوشیدن قهوه، از ابتدای صبح تا نیمروز است.

۶) شیرینی‌جات

شکلات، آبنبات و به طور کل خوراکی‌های شیرین با افزایش قند خون باعث کاهش کیفیت خواب می‌شوند. سعی کنید در ساعات منتهی به شب از مصرف شیرینی‌جات بپرهیزید. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که بین رژیم غذایی پر قند و کاهش کیفیت و مدت خواب، ارتباط مستقیمی وجود دارد.

برچسب ها: بی‌خواب
[ سه شنبه بیست و ششم دی ۱۴۰۲ ] [ 20:40 ] [ حسام ] [ ]
آسمان چشم نواز امیرچخماق یزد

تصاویری تماشایی از آسمان آبی در امیر چخماق یزد را مشاهده می کنید.

[ سه شنبه بیست و ششم دی ۱۴۰۲ ] [ 20:33 ] [ حسام ] [ ]
آخرین مطالب
صفحات وب

آوازک





Powered by WebGozar